LABS 3

64. INTERNATIONALE KURZFILMTAGE OBERHAUSEN

Labs 3

- THE CAPTURED LIGHT OF AN INSTANT, Lichun Tseng, Netherlands, 2017, 17’00”

- LOOK HOW BEAUTIFUL THE LIGHT MOVES, Stefanie Weberhofer, Austria/Canada, 2016, 3’20”

- SINKEN, Fabian Martin Anger/Tobias Samuel Resch, Austria, 2017, 6’30”

- 12 24, Raphael Reichl, Austria, 2017, 3’02”

- RADIANT FLUXUS (FILM PERFORMANCE), Miguel Puertas, Spain, 2017, 15’00”

- UN GRAND BRUIT, Guillaume Mazloum, France, 2017, 39’00”

Am Ende der kommerziellen Auswertung des analogen Films werden Bewahrung und Weiterentwicklung von photochemischen und technischen Verfahren des Films einerseits und von kollektiven und unabhängigen Produktions- und Vertriebsformen für Film andererseits vielleicht noch relevanter als früher. Welche Perspektive können der künstlerische analoge Film sowie kollektive Arbeitsweisen in einer postkinematographischen Wirklichkeit haben?

In jüngster Vergangenheit sind über 30 Künstlerlabore entstanden, die ein Netzwerk gebildet haben und mit eigenen Veranstaltungen an die Öffentlichkeit treten (filmlabs.org).

As the commercial utilisation of analogue film reaches an end, the preservation and development of photochemical and technical film procedures and collective and independent forms of film production and distribution are perhaps becoming more relevant than ever. What are the perspectives of artistic analogue film and collective ways of working in a post-cinematic reality?

In the recent past, more than 30 artists' laboratories have been established that have formed a network and present their own events in public (filmlabs.org).

 

Mehr anzeigen
AB 18 JAHREN / 84 MINUTEN